Код ошибки код 0x80072efd

Вы когда-нибудь сталкивались с ситуацией, когда вы получали ошибку 0x80072EFD при попытке активировать Office 365, Office 2013 или Office 2016? Если да, вот причина, почему это происходит. Office иногда создает проблемы при завершении процесса активации из-за проблем с сетью. В этом случае Office отображает следующее сообщение об ошибке:

Мы не можем связаться с сервером. Пожалуйста, повторите попытку через несколько минут. (0x80072EFD)

Об этой ошибке сообщают многие покупатели Office, которые приобрели годовую подписку на Office 365. При активации подписки через Интернет они постоянно получали сообщение об ошибке, выражающее невозможность связаться с сервером.

В качестве обходного пути вы можете попробовать эти шаги по порядку. После каждого обходного пути попробуйте снова активировать Office.

Код ошибки 0x80072EFD при активации Office

1] Временно отключите настройки прокси

Пользователям, использующим одно и то же устройство дома и на работе, рекомендуется отключить настройки прокси-сервера в Microsoft Edge перед установкой программного обеспечения Office. Процедура может отличаться для других браузеров в зависимости от настроек прокси.

Предполагая, что вы используете Microsoft Edge, нажмите кнопку «Пуск» и выберите «Настройки».

Далее выберите «Сеть и Интернет», нажмите «Свойства обозревателя» и перейдите на вкладку «Настройки», чтобы настроить прокси-сервер для подключения.

Снимите флажок, чтобы отключить любые настройки прокси.

Если вы используете IE, вы можете легко сбросить настройки прокси Internet Explorer, используя Fix It.

3] Временно отключите антивирус

Отключение стороннего антивирусного программного обеспечения перед активацией Office также может помочь. Вы можете снова включить или переустановить антивирусную программу после завершения установки Office.

Чтобы отключить его, вы можете щелкнуть правой кнопкой мыши значок области уведомлений и выбрать «Отключить» или «Выйти».

3] Временно выключите брандмауэр Windows

Если вы используете брандмауэр от другого поставщика, проверьте способ временного отключения брандмауэра. Обычно можно щелкнуть правой кнопкой мыши значок в области уведомлений и выбрать «Отключить» или «Выйти».

4] Используйте Microsoft Support и Recovery Assistant для Office 365

Пользователи Office 365 для бизнеса могут загрузить Microsoft Support and Recovery Assistant для Office 365, чтобы помочь вам решить проблемы с активацией.

5] Обратитесь в службу поддержки Microsoft

Если ничего не помогает, вы можете обратиться в службу поддержки Microsoft. Существуют различные варианты. Выберите тот, который лучше всего подходит для вашей ситуации, и сообщите о своей проблеме им.

How to fix Windows 10 Store Error code 0x80072EFD

The Windows 10 Store is the primary place to download and update Windows 10 apps and games. To deliver you such content, the Store needs a reliable internet connection. The error 0x80072EFD means that there’s a problem with your internet connection. Sometimes, the Windows Store’s buttons won’t be clickable due to the same problem.

You may access the internet on other applications but still, get the 0x80072EFD error when trying to use the Windows 10 Store. To get rid of this Microsoft Store error permanently, we’ll troubleshoot settings related to your internet connectivity as well as components and configurations that may interfere with the Windows Store connection to the internet.

Windows 10 Store Error 0x80072EFD

I recommend that you apply the above solution in the order they are arranged here.

1] Clear the Windows Store cache

The error message may stem from a bug or error in the Windows Store, and clearing the cache resolves all such issues. Right-click on the Start button and selectВ Run from the context menu.

Input the following command into the Run dialog box and hit the ENTER key.

That’s all it takes. After running the above command, reboot your machine and check if you can access the Windows store. If the issue persists after the reset, continue to the next solution.

2] Disable proxy connection

If you are connected to the internet via a proxy server, disabling it may fix the error 0x80072EFD. Open the Run dialog box by pressing the Windows key + R combination. TypeВ inetcpl. cpl in the Run dialog box and hit the ENTER key. Switch to theВ Connections tab on the Internet Properties window. Here, click onВ LAN settings.

lan settings

On the popup window, mark theВ Automatically detect settingsВ checkbox.

Go down to theВ Proxy Server area and unmark the checkbox forВ Use a proxy server for your LAN. Hit theВ OK button after these to save your settings.

disable proxy

3] Re-register the Windows 10 Store

Re-registering the Windows 10 Store is always a useful process for repairing many issues on the utility. To do this, launch PowerShell as an Administrator. Press the Windows key + X combination and select PowerShell (Admin).

Copy and paste the following text into the PowerShell window and hit the ENTER key.

After it runs, close Command Prompt and restart your computer to finalize the re-registering operation.

4] Flush the SoftwareDistribution folder

Click Start and search for cmd. Right-click on Command Prompt and select the Run as Administrator option. We’re now going to stop the relevant services. Input the following commands and press ENTER after each line:

After these, it’s time to rename the SoftwareDistribution folder. Do it with the following commands. Remember to press ENTER after each line below:

Next, we start the services that we stopped with the first set of commands. Enter the following commands and press ENTER after each line:

Finally, restart your computer to save the new SoftwareDistribution folder. This usually removes the 0x80072efd Windows 10 Store error.

5] Flush your DNS, reset Winsock and reset TCP/IP

Press the Windows key + X key combination and selectВ Command Prompt (Admin) from the context menu. Type the following commands in the Command Prompt window. Hit the ENTER key after typing each line below:

After that, close Command Prompt and relaunch it as an Administrator. Enter these command next and press ENTER after each line:

Finally, reboot your machine and confirm if the 0x80072efd error has been cleared.

6] Enable TLS

Press the Windows key and I key together to open Windows Settings. Here, click onВ Network & Internet. Next, selectВ Wi-Fi from the left-hand pane and go to Internet Options on the right.

SelectВ Advanced next and click onВ Security. Here, mark the checkbox for theВ use TLS 1.2 option to enable it. Hit theВ ApplyВ button and click onВ OK to save this setting. Lastly, reboot your computer.

7] Use Windows Store Troubleshooter

First, download the Windows Store Apps Troubleshooter. Following the download, double-click on the file to launch the Troubleshooter. Click onВ Advanced and mark the checkbox besideВ Apply repairs automatically.

Hit the Next button to proceed after that. In my case, the Troubleshooter said that the Windows Store cache and licenses may be corrupt. It may be different in your setup. Don’t skip this step. Instead, select the first option to begin the repairs.

reset windows 10 store

Give the Windows Store Troubleshooter some time to fix the issue automatically. When that is complete, click on theВ Start menu button and type troubleshooting. Select the first icon that shows up on the search results.

Click onВ View all on the left-hand area and double-click on theВ Windows Store Apps item from the list.

Follow the on-screen guide and allow the Windows Update Troubleshoot to find and repair the Windows 10 Store error 0x80072EFD. Reboot your machine to complete this process.

TIP: There are some additional troubleshooting suggestions here – Check your connection, Error code is 0x80072EFD.

Источники:

https://techarks. ru/office/aktivaciya/my-ne-smogli-svyazatsya-s-serverom-oshibka-0x80072efd-pri-aktivaczii-office/

https://www. thewindowsclub. com/windows-10-store-error-code-0x80072efd

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: